Dodawanie własnych portretów do Fallout Tactics
Sztuka ta nie jest nadzwyczajnie trudna.
Najpierw znajdujemy odpowiedni obrazek/zdjęcie. Następnie zmieniamy jego
rozmiar. Wysokość 100 pikseli, szerokość 75 pikseli. Jest to
proporcjonalnie pomniejszona wersja takich rozdzielczości jak 800x600 czy
też 1024x768. Plik należy zapisać w formacie .png - format ten można
zmieniać w FT TOOLS na format .zar. Jest to również nasz kolejny krok.
Uruchamiamy program FT TOOLS i wybieramy z menu głównego opcję zmiany
formatu - w wersji angielskiej PNG TO ZAR. Kiedy mamy już gotowy plik
wchodzimy do naszego folderu z grą. Tam odnajdujemy folder
core->gui->char. Jest to miejsce do którego wklejamy nasz portret.
Kolejnym krokiem jest dodanie naszego portretu do listy portretów, które
będzie czytać Fallout Tactics w czasie tworzenia postaci. Wchodzimy do
folderu core->tables. Mamy tam kilka folderów z plikami tekstowymi. Teraz
wszystko zależy od tego, dla kogo ma być dany portret:
1. Jeśli portret jest dla psa wpisujemy nazwę do pliku dog.txt
2. Jeśli portret jest dla szpona śmierci wpisujemy nazwę do pliku
deathclaws.txt
3. Jeśli portret jest dla ghula wpisujemy nazwę do pliku ghouls.txt
4. Jeśli portret jest dla androida wpisujemy nazwę do pliku robots.txt
5. Jeśli portret jest dla super mutanta wpisujemy nazwę do pliku
supermutants.txt
6. Jeśli portret jest dla człowieka płci żeńskiej wpisujemy nazwę do pliku
female.txt
7. Jeśli portret jest dla człowieka płci męskiej wpisujemy nazwę do pliku
male.txt
Po zapisaniu pliku tekstowego można włączyć Fallout Tactics i cieszyć się
naszym portretem. Jeśli zamiast naszego portretu zobaczymy czarne pole
oznacza to, że źle wpisaliśmy nazwę portretu w pliku tekstowym. Jeśli plik z
portretem nazywa się np. 'wojownik.zar' to do pliku tekstowego wpisujemy
tylko 'wojownik' - bez formatu. Jeśli nie posiadamy któregoś z podanych
wyżej folderów należy je utworzyć.
Kolorowe nicki i
nazwy postaci
Każdy gracz, wcześniej czy
później, będzie chciał urozmaicić trochę wygląd swojego nicka,
tagu, lub nazwy postaci. Można to robić na kilka sposobów.
Łatwiejszy z nich polega na dodaniu np. <Co> w nicku. Ten kod
zmienia kolor napisu na pomarańczowy. Do dyspozycji macie
następujące kody:
<Cb>Rextor -
Rextor
<Co>Rextor - Rextor
<Cc>Rextor - Rextor
<Cm>Rextor - Rextor
<Ck>Rextor -
Rextor
<Cw>Rextor - Rextor
<Cg>Rextor - Rextor
<Cr>Rextor - Rextor
<Cy>Rextor - Rextor
Do zmiany kolorów służy również kod '<rgb:x,x,x> gdzie
'x' to liczba bądź cyfra odpowiadająca odpowiedniemu kolorowi.
Jest też również kod, który odpowiada domyślnemu
kolorowi, ale po co miałbym go umieszczać hm ;p?
Jakby co - <Fy> :D
Są jeszcze inne komendy wpływające na nasz nick:
<b+> wszystkie teksty na pasku wyświetląsię w kolorze żółtym
<C->, <b-> kasuje ustawienia kolorów
~ kolejny znak będzie mieć kolor żółty
<Jr> wyrównanie do prawej strony
<Jc> wyrównianie do środka
<Jl> wyrównanie do lewej strony
Jeśli pod koniec nazwy
postaci/nicka damy kod, ale nie zamkniemy nawiasu, to ustawimy
sobie kolor jakim będziemy pisać, np.
<Cg>Rextor<Cr - [Rextor
tekst]
To tak w skrócie jeśli chodzi
o kody.