Dodawanie własnych portretów do Fallout Tactics

Sztuka ta nie jest nadzwyczajnie trudna. Najpierw znajdujemy odpowiedni obrazek/zdjęcie. Następnie zmieniamy jego rozmiar.  Wysokość 100 pikseli, szerokość 75 pikseli. Jest to proporcjonalnie pomniejszona wersja takich rozdzielczości jak 800x600 czy też 1024x768.  Plik należy zapisać w formacie .png - format ten można zmieniać w FT TOOLS na format .zar. Jest to również nasz kolejny krok. Uruchamiamy program FT TOOLS i wybieramy z menu głównego opcję zmiany formatu - w wersji angielskiej PNG TO ZAR. Kiedy mamy już gotowy plik wchodzimy do naszego  folderu z grą. Tam odnajdujemy folder core->gui->char. Jest to miejsce do którego wklejamy nasz  portret. Kolejnym krokiem jest dodanie naszego portretu do listy portretów, które będzie czytać Fallout Tactics w czasie tworzenia postaci. Wchodzimy do folderu core->tables. Mamy tam kilka folderów z plikami tekstowymi. Teraz wszystko zależy od tego, dla kogo ma być dany portret:

1. Jeśli portret jest dla psa wpisujemy nazwę do pliku dog.txt
2. Jeśli portret jest dla szpona śmierci wpisujemy nazwę do pliku deathclaws.txt
3. Jeśli portret jest dla ghula wpisujemy nazwę do pliku ghouls.txt
4. Jeśli portret jest dla androida wpisujemy nazwę do pliku robots.txt
5. Jeśli portret jest dla super mutanta wpisujemy nazwę do pliku supermutants.txt
6. Jeśli portret jest dla człowieka płci żeńskiej wpisujemy nazwę do pliku female.txt
7. Jeśli portret jest dla człowieka płci męskiej wpisujemy nazwę do pliku male.txt

Po zapisaniu pliku tekstowego można włączyć Fallout Tactics i cieszyć się naszym portretem. Jeśli zamiast naszego portretu zobaczymy czarne pole oznacza to, że źle wpisaliśmy nazwę portretu w pliku tekstowym. Jeśli plik z portretem nazywa się np. 'wojownik.zar' to do pliku tekstowego wpisujemy tylko 'wojownik' - bez formatu. Jeśli nie posiadamy któregoś z podanych wyżej folderów należy je utworzyć.



Kolorowe nicki i nazwy postaci

Każdy gracz, wcześniej czy później, będzie chciał urozmaicić trochę wygląd swojego nicka, tagu, lub nazwy postaci. Można to robić na kilka sposobów. Łatwiejszy z nich polega na dodaniu np. <Co> w nicku. Ten kod zmienia kolor napisu na pomarańczowy. Do dyspozycji macie następujące kody:

<Cb>Rextor - Rextor
<Co>Rextor - Rextor
<Cc>Rextor - Rextor
<Cm>Rextor - Rextor
<Ck>Rextor - Rextor
<Cw>Rextor - Rextor
<Cg>Rextor - Rextor
<Cr>Rextor - Rextor
<Cy>Rextor - Rextor

Do zmiany kolorów służy również kod '<rgb:x,x,x> gdzie 'x' to liczba bądź cyfra odpowiadająca odpowiedniemu kolorowi.
 
Jest też również kod, który odpowiada domyślnemu kolorowi, ale po co miałbym go umieszczać hm ;p? Jakby co - <Fy> :D

Są jeszcze inne komendy wpływające na nasz nick:
<b+> wszystkie teksty na pasku wyświetląsię w kolorze żółtym
<C->, <b-> kasuje ustawienia kolorów
~ kolejny znak będzie mieć kolor żółty
<Jr> wyrównanie do prawej strony
<Jc> wyrównianie do środka
<Jl> wyrównanie do lewej strony

Jeśli pod koniec nazwy postaci/nicka damy kod, ale nie zamkniemy nawiasu, to ustawimy sobie kolor jakim będziemy pisać, np. <Cg>Rextor<Cr - [Rextor tekst]

To tak w skrócie jeśli chodzi o kody.

 

ABC FT

Programy

Opis Sprzętu

Porady Ogólne
Dodawanie Portretów
Kolory

Tworzenie Postaci